Kültür Eğitim

Kültürlü Haberler

Temel Lise eğitimine geçerek, Türkiye’deki binlerce lisenin aksine, “Akıllı Öğrenme Modeli” ile farklı bir eğitim sistemi uygulayacak Kültür Temel Liseleri, eğitimde dönüşümün tanıtım toplantılarına devam ediyor. Divan Otel’de 25 Mart Çarşamba günü gerçekleştirilen lansmana, Tekirdağ İl Milli Eğitim Müdürü Halis İŞLER, Çorlu İlçe Milli Eğitim Müdürü Mustafa GÜÇLÜ, Ergene İlçe Milli Eğitim Müdürü Ömer ERDEM, Tekirde Maarif Müfettişleri Başkanı İsmail YAPICIER, Kültür Eğitim Kurumları Kurucu Temsilcisi ve Genel Müdürü Ahmet Sait Yurtseven, Kültür Temel Liseleri Genel Müdür Yardımcısı İsmail Şilan, Kültür Temel Liseleri Eğitimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Salim Ünsal, Çorlu Kültür Temel Liseleri Müdürü Doğan Saçar, öğrenci ve veliler gibi birçok davetli katıldı.
Etkinlikte konuşma yapan Tekirdağ İl Milli Eğitim Müdürü Halis İŞLER, “Niye dershaneleri kapatıyoruz, niye dershaneler okul oldu?” sorusu ile söze başladı. İŞLER; “Özellikle çocukların velileriyle zaman geçirmeleri adına böyle bir dönüşümün daha iyi olduğu olduğunu düşünüyoruz. Dershanecilik sistemi ile çocukların hafta sonlarını bitirdiğimiz için, çocukluklarını doya doya yaşayamadılar” diyerek velilere hafta sonlarınızı çocuklarınızla geçirin çağrısında bulundu. Üniversite sınavlarında çocuklara okulda öğretmedikleri soruları sorduk diyen İŞLER, “Çocuklarda haklı olarak dershanelere gitti. Bundan sonra çocuklar sınavlarda sadece okullarda öğrenilen konulardan sorumlu olacak. Bugüne kadar dershanecilikten dolayı veliler çok büyük meblağlar ödemek zorunda kaldı. Artık dershaneler olmayacak” dedi. Çorlu’da ne kadar okul yaparsak yapalım yetişemiyoruz diyen Tekirdağ İl Milli Eğitim Müdürü Halis İŞLER, okul yapacak yer de yok. Sınıf mevcutlarımız 40’ı geçti, devlet okullarımızda öğretmen sıkıntımız var diyerek bölgenin eğitim ihtiyaçlarına dikkat çekti.
Kültür Eğitim Kurumları Kurucu Temsilcisi ve Genel Müdürü Ahmet Sait Yurtseven “Öğrencilerimize hem okul müfredatı, hem de üniversiteye hazırlık süreci konusunda kapsamlı eğitim verme hedefi ile yola çıktığımız Kültür Temel Liseleri olarak, eğitim sektörüne kazandıracağımız yeni projelerimizle farkımızı ortaya koyuyoruz. Uygulayacağımız öğrenme modelinin ismi “Akıllı Öğrenme Modeli”dir. İçeriğini de Kültür Temel Liseleri’nin uzman öğretmen kadrosunun oluşturduğu Akıllı Öğrenme Modeli’yle öğrencilerimizin daha verimli eğitim almalarını sağlarken, 1 veya 2 yıl içerisinde gecesini gündüzüne katarak üniversiteye hazırlanmaya çalışan öğrencilerimiz için, 4 yıllık daha programlı bir çalışma sistemi, fırsat eşitliği, ödevsiz okul modeli ve günümüzün teknolojisine uygun eğitim modeli kurguladık” dedi. Temel Lise eğitimine geçerek, Türkiye’deki binlerce lisenin aksine, farklı bir eğitim modelini ülkemize kazandıracak olan Kültür Temel Liseleri dönüşüm sürecine yönelik tanıtım toplantısı Çorlu’da gerçekleştirildi.
Ülkemizdeki binlerce lise arasında çok farklı ve kendine has nitelikleri olan Kültür Temel Liseleri, eğitimde fırsat eşitliği, Anadolu Lisesi ile Teknik Liseye alternatif, ödevsiz okul modeli, orta öğretimde düşük maliyetler, bağımsız kişiliğin geliştirilmesi gibi pek çok unsuru barındıran ve uzun araştırmalar sonucunda hayata geçirilen “Akıllı Öğrenme Modeli” ile yeni bir dönemin öncüsü olacak.
İŞLER’DEN VELİLERE ÇAĞRI: HAFTA SONLARINIZI ÇOCUKLARINIZ İLE GEÇİRİN
Etkinlikte konuşma yapan Tekirdağ İl Milli Eğitim Müdürü Halis İŞLER, “Ben Kültür Eğitim Kurumları’nı 30 yıldır tanıyorum. Kültür Dershaneleri dershanecilikte rüştünü ispat etmiş bir kurumdur. İnşallah Temel Lise olarak da aynı başarıyı gösterirler” diyerek kuruma başarı dileklerini iletti.
Niye dershaneleri kapatıyoruz, niye dershaneler okul oldu? sorusu ile dönüşüm sürecine dikkat çeken Tekirdağ İl Milli Eğitim Müdürü Halis İŞLER “Özellikle çocukların velileriyle zaman geçirmeleri adına böyle bir dönüşümün daha iyi olduğu olduğunu düşünüyoruz. Dershanecilik sistemi ile çocukların hafta sonlarını bitirdiğimiz için çocukluklarını doya doya yaşayamadılar” diyerek, velilere hafta sonlarınızı çocuklarınızla geçirin çağrısında bulundu..
“BUNDAN SONRA ÇOCUKLAR SINAVLARDA SADECE OKULLARDA ÖĞRENİLEN KONULARDAN SORUMLU OLACAK”
Konuşmasında üniversite sınav sürecine de değinen İŞLER; “Üniversite sınavlarında çocuklara öyle sorular sorduk ki, okulda öğretmedik onları. Çocukta haklı olarak dershanelere gitti. Kısaca dershanelerin misyonu artık bitti. Artık bundan sonra çocuklar sınavlarda sadece okullarda öğrenilen konulardan sorumlu olacak. Okulda öğrenmediği müfredatta olmayan hiçbir soru sınavlarda sorulmayacaktır. Bu sebepten dolayı da dershaneler kapanıyor. Ayrıca, dershanecilikten dolayı veliler çok büyük meblağlar ödemek zorunda kaldı” dedi.
Çorlu’da ne kadar okul yaparsak yapalım yetişemiyoruz diyerek bölgenin eğitim ihityaçlarına dikkat çeken Tekirdağ İl Milli Eğitim Müdürü Halis İŞLER konuşmasını söyle sürdürdü. “Çorlu’da yüzde 10’luk bir göç var. Okul yapacak yer de yok. Okul yapılacağı zaman, okulun yapılacağı yer okulun bedelinin 3 kat bedeli. Kamu olarak ayrılmamış, yerel yönetimden yeteri kadar bu işe önem verilmediğinden olsa gerek, yeteri kadar yer ayırmamışlar. Sınıf mevcutlarımız 40’ı geçti, kısaca bizi kurtaracak olan özel okullar gibi duruyor. Yani Kültür Temel Liseleri gibi okullara çok iş düşüyor. Devlet desteğinizi de arkanıza alırsanız, bizi de rahatlatacaksınız.
Biz ne yapacağız? Biz de devlet okulları olarak özel okullarla yarış yapacağız. Bakalım kim yenecek? Her yıl öğretmen atanıyor, geçen sene 961 öğretmen atandı. Tekirdağ’da şu an yaklaşık 8.000 öğretmenimiz, 162.000 öğrencimiz var. Bu anlamda da öğretmen sıkıntımız var.
Bir tarafta 12 kişilik sınıflar, diğer tarafta 40 kişilik sınıflar. O da okul, o da okul. O da üniversiteye hazırlıyor, o da üniversiteye hazırlıyor. Devlet desteğiyle birlikte, gücünüz yettiği kadar çocuklara yardımcı olup bu özel okullarda çocuklarınızı okutmak kaydıyla, hiç olmazsa devlet okulları biraz rahatlamış olacak. Ama şunu bilin biz yarış halindeyiz. Hedefimiz çocuklarımızın eğitimi ama çocuklar çocukluklarını da yaşayarak eğitim görsünler. Aileler çocuklarıyla birlikte olsun, ilgilenebilsin.
Okul da yok piyasada, müracaatta edilmedi. Kültür Temel Liseleri müracaat etti, müfettiş arkadaşlarımız geldi inceledi. %99 ihtimalle hiçbir sıkıntı çıkmayacak, inşallah çok kısa bir süre içerisinde açılışını gerçekleştirecekler. En büyük rakibiniz biziz bunu unutmayın. Yolunuz açık olsun” diyerek sözlerini tamamladı.
ANADOLU LİSESİ VE MESLEK LİSESİNE YENİ ALTERNATİF: TEMEL LİSE
Türkiye çapında 119 şubesi olduğunu hatırlatan Kültür Eğitim Kurumları Kurucu Temsilcisi ve Genel Müdürü Ahmet Sait Yurtseven düz liselerin kaldırılmasıyla, öğrenciler için yeni bir döneme girildiğini hatırlatarak, “Öğrencilerimiz ya SBS’de iyi bir puan alarak Anadolu liselerini tercih edecek ya da Meslek Lisesine giderek orta karar bir eğitim alacaktı. Dershanelerin de kapatılmasıyla biz eğitim kurumlarına sunulan bir seçenekle, Anadolu lisesi ve meslek lisesine alternatif olarak “temel lise” kavramı ortaya çıktı. Kapatılan dershaneler temel liselere dönüşerek, öğrencilere okul müfredatının yanı sıra üniversiteye de hazırlık konusunda öğrencilere destek olmayı amaçlayan kurumlar olarak hayatına devam edecek. Biz Kültür Dershaneleri olarak bu dönüşüm için ilk başvuran kurumuz. Kültür Temel Liseleri olarak, dershanelerin olduğu dönemde üniversite sınavına hazırlık için 11. ve 12. sınıfta gecesini gündüzüne katarak, okuldan dershaneye koşturan öğrencilerimiz için, 4 yıl boyunca hem okul müfredatıyla lise eğitimi, aynı anda da üniversiteye hazırlık eğitimi alma fırsatı yaratmış olduk” dedi.
Lansmanda söz alan Çorlu Kültür Temel Liseleri Müdürü Doğan Saçar, “Kültür Temel Liseleri temelini Kültür Dershanelerinden almış olup Türkiye’de 36 yıllık, Çorlu’da 10 yıllık bir geçmişe sahiptir. Çorlu’da 2004-2005 eğitim döneminden bu yana eğitime verdiğimiz katkı bizi onurlandırıyor. Düne hatta bugüne kadar dershanecilikte yapmış olduğumuz başarılı çalışmaları bundan sonra Kültür Temel Liseleri olarak devam ettireceğiz. Artık Kültür Temel liseleri olarak fark yaratma zamanı geldi. Kültür Temel Liseleri olarak pazar günü hariç haftanın 6 günü, okul müfredatı ve üniversiteye hazırlık sisteminde eğitim vereceğiz. Çorlu’da yer alan Kültür Temel Lisemiz ile deneyimimizle tüm Türkiye’de olduğu gibi ilçemizdeki öğrencilerimizi de başarıya daha kolay ulaştıracağız. Kültür Temel Liseleri olarak eğitime katkımızı sürdüreceğiz” dedi.
TAM ZAMANLI VERİMLİ EĞİTİM
Kültür Eğitim Kurumları Kurucu Temsilcisi ve Genel Müdürü Ahmet Sait Yurtseven, “Devletimizin bize sunduğu yarım gün eğitim modeli yerine biz öğrencilerimize daha kapsamlı eğitim verebilmek için tam gün eğitim vermeyi tercih ettik. Bu uygulamayı çalışan ailelerin çocuklarının okuldan kalan zamanlarında çocukları için endişe etmelerini veya boş kalan zamanlarını doldurmak için arayışa girmelerini önlemek için de tercih ettik. Böylece hem öğrencilerimiz maksimum düzeyde eğitim alırken, pazar günü de aileleriyle vakit geçirme, kendilerine sosyal anlamda vakit ayırma fırsatı bulabilecekler” diyerek temel lise kavramının avantajlarının altını çizdi.
EĞİTİMDE FIRSAT EŞİTLİĞİ DÖNEMİ!
Yurtseven sözlerine şöyle devam etti: “Temel lise uygulamasıyla öğrencilerimize fırsat eşitliği de sağlanmış oluyor ki, bu bizim kurum olarak özellikle desteklediğimiz konulardan biri. Temel lise eğitimi almak isteyen öğrencilerimize yıllık 3 bin TL gibi bir rakam devlet teşviki olarak verilecek. Bu da çok zengin olanlar özel okula gider, diğerleri parasız okullarda okur kavramını yok etmiş oluyor. Bu yeni düzen ile eğitimde fırsat eşitliği sağlanmış oluyor. Devletin verdiği teşvik ücretinin geri kalan kısmında da biz öğrencilerimiz için uygun ödeme koşulları yaratacağız.”
ŞİLAN: “AKILLI ÖĞRENME’YLE ÖĞRENCİLERİMİZİN HAYATINI KOLAYLAŞTIRACAĞIZ”
Eğitimde dönüşüm sürecinde öğrencilere yeni bir gelecek hazırlayacaklarının altını çizen Kültür Temel Liseleri Genel Müdür Yardımcısı İsmail Şilan, yeni eğitim ve öğretim dönemiyle birlikte akıllı tahta, akıllı eğitim gibi araçlarla Akıllı Öğrenme Modeli’ni de hayata geçireceklerini, Kültür Temel Liseleri olarak yürütecekleri eğitim stratejisiyle, öğrencileri üniversiteye bir adım önde hazırlayacaklarını belirtti.
Şilan, Akıllı Öğrenme Modeli’nin öğrencilerin hem sınav sürecinde, hem de tüm hayatları boyunca ihtiyaç duyacakları anlayarak hızlı okuma eğitimlerini, ders dökümanlarını sunumlar şeklinde akıllı içerikler olarak daha anlaşılır hale getirdikleri akıllı içerikleri kapsadığını söyleyerek, “Akıllı Öğrenme Modeli’nde kullanılacak tüm materyal ve içerikleri de Kültür Temel Lisesi uzman öğretmen kadrosu hazırlamaktadır. Günün koşullarına ve teknolojik gelişimine uygun bir eğitim modeli hayal eden öğrencilerimize de istedikleri ölçüde eğitim ve öğretim verebilecek olmanın heyecanını yaşıyoruz” dedi.
ARTIK EVDE ÖDEV YAPILMAYACAK
Kültür Temel Liseleri’nin Eğitimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Salim Ünsal, Kültür Temel Liseleri’nin eğitim ve öğretime başlamasıyla birlikte, okuldan eve geldikten sonra ödev yapma sürecinin de sona ereceğinin de müjdesini şu sözleriyle verdi: “Ödevsiz Okul Modeli”ni hayata geçirecek olan Kültür Temel Liseleri’nde, öğrenciler ödevlerini okul saatleri içerisinde yapacak. Böylece öğrenci, ödevlerine harcayacağı zamanları kendisini geliştirmek üzere farklı çalışmalarla değerlendirebilecek.”
DİJİTAL AYNA İLE ÖĞRENCİLERİMİZ BAŞARILARINA AYNA TUTACAKLAR
Ünsal, Kültür Temel Liseleri’nde öğrenciye dağıtılan soru bankaları ve deneme sınavlarının tamamına ait çözüm videolarının bulunduğu dijital bir platform olan Kültür Digital’den de bahsetti. Ünsal sözlerine şöyle devam etti: “Üniversite sınavına hazırlanan öğrencilerimiz için kurguladığımız Kültür Digital isimli sistemle, çözülemeyen soruların çözümlerine vakit kaybetmeden ulaşma imkanı sunmuş olacağız.” Salim Ünsal “Öğrencilerimiz için özgün sınav soruları ile ölçme-değerlendirme sınavları yapıyoruz. Bu sınavların sonuçlarının sağlıklı yapılabilmesi amacıyla Digital Ayna sistemini kurduk. Bu platformdan öğrencilerimiz başarı düzeylerine ayna tutabilecek, sınav sonuç bilgileri, dijital karnelerinin yanında, biz öğretmenlerinin de analizlerini bulabilecekler” şeklinde öğrencilerin başarılarını ölçmesinin önemine dikkat çekti.