Kültür Eğitim

Kültürlü Haberler

Kültür Temel Liseleri, üzerinde uzun süredir çalıştığı, yaptırdığı kapsamlı eğitim araştırmasında da velilerin isteği olarak ortaya çıkan Anadolu Lisesi ile Teknik Liseye alternatif oluşturacak ve eğitimde fırsat eşitliği sunacak yepyeni bir modeli ile eğitim sisteminde yeni bir dönemi başlatıyor.
Kültür Temel Liseleri, eğitimde dönüşüme ilişkin ulusal basın lansmanını 16 Şubat Pazartesi günü Park Bosphorus Hotel’de gerçekleştirdi. Lansmanda, Kültür Eğitim Kurumları Kurucu Temsilcisi ve Genel Müdürü Ahmet Sait Yurtseven, Kültür Temel Liseleri Genel Müdür Yardımcısı İsmail Şilan ve Kültür Temel Liseleri Eğitimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Salim Ünsal, eğitimde dönüşüm sürecine ilişkin önemli açıklamalarda bulundular.
Kültür Eğitim Kurumları Kurucu Temsilcisi ve Genel Müdürü Ahmet Sait Yurtseven “Öğrencilerimize hem okul müfredatı, hem de üniversiteye hazırlık süreci konusunda kapsamlı eğitim verme hedefi ile yola çıktığımız Kültür Temel Liseleri olarak, eğitim sektörüne kazandıracağımız yeni projelerimizle farkımızı ortaya koyuyoruz. Uygulayacağımız öğrenme modelinin ismi Akıllı Öğrenme Modelidir. İçeriğini de Kültür Temel Liseleri’nin uzman öğretmen kadrosunun oluşturduğu Akıllı Öğrenme Modeli’yle öğrencilerimizin daha verimli eğitim almalarını sağlarken, 1 veya 2 yıl içerisinde gecesini gündüzüne katarak üniversiteye hazırlanmaya çalışan öğrencilerimiz için, 4 yıllık daha programlı bir çalışma sistemi, fırsat eşitliği, ödevsiz okul modeli ve günümüzün teknolojisine uygun eğitim modeli kurguladık” dedi.
Temel Lise eğitimine geçerek, Türkiye’deki binlerce lisenin aksine, farklı bir eğitim modelini ülkemize kazandıracak olan Kültür Temel Liseleri dönüşüm sürecine başladı.
Ülkemizdeki binlerce lise arasında çok farklı ve kendine has nitelikleri olan Kültür Temel Liseleri, eğitimde fırsat eşitliği, Anadolu Lisesi ile Teknik Liseye alternatif, ödevsiz okul modeli, orta öğretimde düşük maliyetler, bağımsız kişiliğin geliştirilmesi gibi pek çok unsuru barındıran ve uzun araştırmalar sonucunda hayata geçirilen “Akıllı Eğitim Modeli” ile yeni bir dönemin öncüsü olacak.
Eğitimde dönüşüm süreciyle birlikte, dershanecilikteki 36 yıllık deneyimini temel lise eğitim sistemine yansıtacak olan Kültür Eğitim Kurumları, Kültür Temel Liseleri’nin ilk ulusal lansmanını Park Bosphorus Hotel’de 16 Şubat Pazartesi günü gerçekleştirdi. Lansmana Kültür Eğitim Kurumları Kurucu Temsilcisi ve Genel Müdürü Ahmet Sait Yurtseven, Kültür Temel Liseleri Genel Müdür Yardımcısı İsmail Şilan, Kültür Temel Liseleri Eğitimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Salim Ünsal katılırken, eğitim sektöründen de birçok isim konuklar arasında yer aldı.
Kültür Temel Liseleri, gerçekleştirdiği üniversite tedirginliği, velilerin mevcut eğitim sistemine bakış açısı, çocuklarını okuturken yaşadıkları maddi zorluklar, teknoloji kullanımı gibi konuların yer aldığı kapsamlı araştırmasının da ışığında hızla ilerliyor.
VELİLERİN YÜZDE 60’I EĞİTİMDE FIRSAT EŞİTLİĞİ YOK DİYOR
M2S Marketing to Sales araştırma şirketi tarafından gerçekleştirilen araştırma, velilerin çocukların üniversite sınavlarına dair hazırlık sürecinden endişe duyduklarını ortaya koyarken, Türkiye’de mevcut eğitim sisteminde fırsat eşitliği olmadığının altını çizdi. Telefon anketi (C.A.T.I) metodu ile İstanbul odaklı gerçekleştirilen araştırmaya göre, velilerin yüzde 60’ı çocuklarının üniversite sınavlarına hazırlanma sürecine dair endişe duyduklarını belirtti.
Veliler yüzde 66 oranında eğitimde fırsat eşitliği olmadığını söylerken, velilerin yüzde 82’si eğitim masraflarının bütçelerini sarstığını belirtti. Görüşülen velilerin yüzde 61’i çocuğunu Anadolu Lisesi ve Teknik Liseye alternatif olacak temel liseye göndermek istediğini belirtti.
Araştırmada devletin sağladığı eğitim teşvik kredisinden yüzde 80 oranında haberdar olunduğu tespit edildi. Çocuklarını evde değil, okulda ödev yapmalarının daha doğru bulunduğunun belirlendiği araştırmada velilerin yüzde 77’si ödevlerin okulda, yüzde 23’ü ise evde yapılmasını doğru bulduğunu belirtti.
Eğitim sisteminde teknoloji kullanımının öneminin sorulduğu araştırmada, veliler yüzde 48 oranında kesinlikle katılıyorum, yüzde 22 oranında ise katılıyorum cevabını verdi.
ANADOLU LİSESİ VE MESLEK LİSESİNE YENİ ALTERNATİF: TEMEL LİSE
Kültür Eğitim Kurumları Kurucu Temsilcisi ve Genel Müdürü Ahmet Sait Yurtseven düz liselerin kaldırılmasıyla, öğrenciler için yeni bir döneme girildiğini hatırlatarak, “Öğrencilerimiz ya SBS’de iyi bir puan alarak Anadolu liselerini tercih edecek ya da Meslek Lisesine giderek orta karar bir eğitim alacaktı. Dershanelerin de kapatılmasıyla biz eğitim kurumlarına sunulan bir seçenekle, Anadolu lisesi ve meslek lisesine alternatif olarak “temel lise” kavramı ortaya çıktı. Kapatılan dershaneler temel liselere dönüşerek, öğrencilere okul müfredatının yanı sıra üniversiteye de hazırlık konusunda öğrencilere destek olmayı amaçlayan kurumlar olarak hayatına devam edecek. Biz Kültür Dershaneleri olarak bu dönüşüm için ilk başvuran kurumuz. Kültür Temel Liseleri olarak, dershanelerin olduğu dönemde üniversite sınavına hazırlık için 11. ve 12. sınıfta gecesini gündüzüne katarak, okuldan dershaneye koşturan öğrencilerimiz için, 4 yıl boyunca hem okul müfredatıyla lise eğitimi, aynı anda da üniversiteye hazırlık eğitimi alma fırsatı yaratmış olduk” dedi.
Yurtseven, pazar günü hariç haftanın 6 günü, okul müfredatıyla eğitim verirken, üniversiteye hazırlık sisteminde de eğitim vererek, öğrencilerini başarıya daha kolay ulaştıracaklarını, eğitimdeki 36 yıllık birikimlerini dönüşüm sürecine yansıtmak için, kendilerine özgü bir proje geliştirdiklerini, bundan sonra Kültür Temel Liseleri olarak eğitime katkımızı sürdüreceklerini belirtti.
EVE YAKIN MESAFEDE, TAM ZAMANLI VERİMLİ EĞİTİM
Kültür Eğitim Kurumları Kurucu Temsilcisi ve Genel Müdürü Ahmet Sait Yurtseven, “Devletimizin bize sunduğu yarım gün eğitim modeli yerine biz öğrencilerimize daha kapsamlı eğitim verebilmek için tam gün eğitim vermeyi tercih ettik. Bu uygulamayı çalışan ailelerin çocuklarının okuldan kalan zamanlarında çocukları için endişe etmelerini veya boş kalan zamanlarını doldurmak için arayışa girmelerini önlemek için de tercih ettik. Böylece hem öğrencilerimiz maksimum düzeyde eğitim alırken, pazar günü de aileleriyle vakit geçirme, kendilerine sosyal anlamda vakit ayırma fırsatı bulabilecekler” diyerek temel lise kavramının avantajlarının altını çizdi ve ekledi: “Kültür Temel Liseleri olarak eğitim ve öğretim hayatımıza dershanelerimizin olduğu güzergahlarda devam edeceğimiz için, öğrencilerimizin şehir merkezine ve evlerine uzak kampüslere gitme telaşını da ortadan kaldırmış olacağız. Böylece hem yolda geçirecekleri zamanı daha verimli kullanabilecekler, hem de servis masrafından kurtulmuş olacaklar.”
EĞİTİMDE FIRSAT EŞİTLİĞİ DÖNEMİ!
Yurtseven sözlerine şöyle devam etti: “Temel lise uygulamasıyla öğrencilerimize fırsat eşitliği de sağlanmış oluyor ki, bu bizim kurum olarak özellikle desteklediğimiz konulardan biri. Temel lise eğitimi almak isteyen öğrencilerimize yıllık 3 bin TL gibi bir rakam devlet teşviki olarak verilecek. Bu da çok zengin olanlar özel okula gider, diğerleri parasız okullarda okur kavramını yok etmiş oluyor. Bu yeni düzen ile eğitimde fırsat eşitliği sağlanmış oluyor. Devletin verdiği teşvik ücretinin geri kalan kısmında da biz öğrencilerimiz için uygun ödeme koşulları yaratacağız.”
ŞİLAN: “AKILLI ÖĞRENME’YLE ÖĞRENCİLERİMİZİN HAYATINI KOLAYLAŞTIRACAĞIZ”
Eğitimde dönüşüm sürecinde öğrencilere yeni bir gelecek hazırlayacaklarının altını çizen Kültür Temel Liseleri Genel Müdür Yardımcısı İsmail Şilan, yeni eğitim ve öğretim dönemiyle birlikte akıllı tahta, akıllı eğitim gibi araçlarla Akıllı Öğrenme Modeli’ni de hayata geçireceklerini, Kültür Temel Liseleri olarak yürütecekleri eğitim stratejisiyle, öğrencileri üniversiteye bir adım önde hazırlayacaklarını belirtti.
Şilan, Akıllı Öğrenme Modeli’nin öğrencilerin hem sınav sürecinde, hem de tüm hayatları boyunca ihtiyaç duyacakları anlayarak hızlı okuma eğitimlerini, ders dökümanlarını sunumlar şeklinde akıllı içerikler olarak daha anlaşılır hale getirdikleri akıllı içerikleri kapsadığını söyleyerek, “Akıllı Öğrenme Modeli’nde kullanılacak tüm materyal ve içerikleri de Kültür Temel Lisesi uzman öğretmen kadrosu hazırlamaktadır. Günün koşullarına ve teknolojik gelişimine uygun bir eğitim modeli hayal eden öğrencilerimize de istedikleri ölçüde eğitim ve öğretim verebilecek olmanın heyecanını yaşıyoruz” dedi.
ARTIK EVDE ÖDEV YAPILMAYACAK
Kültür Temel Liseleri’nin Eğitimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Salim Ünsal, Kültür Temel Liseleri’nin eğitim ve öğretime başlamasıyla birlikte, okuldan eve geldikten sonra ödev yapma sürecinin de sona ereceğinin de müjdesini şu sözleriyle verdi: “Ödevsiz Okul Modeli”ni hayata geçirecek olan Kültür Temel Liseleri’nde, öğrenciler ödevlerini okul saatleri içerisinde yapacak. Böylece öğrenci, ödevlerine harcayacağı zamanları kendisini geliştirmek üzere farklı çalışmalarla değerlendirebilecek.”
DİJİTAL AYNA İLE ÖĞRENCİLERİMİZ BAŞARILARINA AYNA TUTACAKLAR
Ünsal, Kültür Temel Liseleri’nde öğrenciye dağıtılan soru bankaları ve deneme sınavlarının tamamına ait çözüm videolarının bulunduğu dijital bir platform olan Kültür Digital’den de bahsetti. Ünsal sözlerine şöyle devam etti: “Üniversite sınavına hazırlanan öğrencilerimiz için kurguladığımız Kültür Digital isimli sistemle, çözülemeyen soruların çözümlerine vakit kaybetmeden ulaşma imkanı sunmuş olacağız.”
Salim Ünsal “Öğrencilerimiz için özgün sınav soruları ile ölçme-değerlendirme sınavları yapıyoruz. Bu sınavların sonuçlarının sağlıklı yapılabilmesi amacıyla Digital Ayna sistemini kurduk. Bu platformdan öğrencilerimiz başarı düzeylerine ayna tutabilecek, sınav sonuç bilgileri, dijital karnelerinin yanında, biz öğretmenlerinin de analizlerini bulabilecekler” şeklinde öğrencilerin başarılarını ölçmesinin önemine dikkat çekti.